جامعه شناسی

Sociology

جامعه و رسانه‌های نوین

جامعه و رسانه‌های نوین

New Media & Society

مجله "رسانه‌های نوین و جامعه" با انتشار پژوهش‌های نوآورانه و انتقادی، به درک پیامدهای اجتماعی عصر دیجیتال در جوامع مختلف می‌پردازد

ناشر: Sage Journals
سال نشر: از سال 1999
توضیحات
جامعه و رسانه‌های نوین New Media & Society یا NMS که توسط انتشارات سِیج منتشر می‌شود، به عنوان پلتفرمی پیشرو برای بحث‌های انتقادی و پژوهش‌های نوآورانه در چشم‌انداز دائماً در حال تحول رسانه و ارتباطات عمل می‌کند. این مجله که در سال 1999 تأسیس شد و به نشریه‌ای محوری برای پژوهش درباره پیامدهای اجتماعی عصر دیجیتال تبدیل شده است.

NMS رویکردی گسترده به مفهوم رسانه‌های نوین دارد. این حوزه شامل مطالعه اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، فناوری‌های تلفن همراه و سایر پلتفرم‌های دیجیتال نوظهور می‌شود. این مجله به زیرساخت‌های نظری این فناوری‌ها می‌پردازد و تأثیر آنها را بر افراد، اجتماعات و کل جوامع بررسی می‌کند.

با رویکردی کاملاً بین‌رشته‌ای به بررسی پویایی اجتماعی تغییر رسانه‌ها و اطلاعات می‌پردازد و تحلیل‌های عمیق و گسترده از زمینه‌های اجتماعی و پیامدهای نوین فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و همچنین بحث‌های انتقادی درباره موضوعات کلیدی درباره مقیاس و سرعت توسعه رسانه‌های جدید، با تکیه بر طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌های علمی و پژوهش‌های نظری و تجربی را منتشر می‌کند. سردبیر مجله استیو جونز (دانشگاه ایلینوی در شیکاگو) است.

این مجله مقالات علوم اجتماعی و علوم‌انسانی را از رشته‌های مختلف از جمله ارتباطات، رسانه و مطالعات فرهنگی، و همچنین جامعه‌شناسی، جغرافیا، مردم‌شناسی، اقتصاد و علوم سیاسی و اطلاعاتی منتشر می‌کند. موضوعاتی که تحت پوشش این مجله هستند عبارتند از: دیجیتالی شدن و همگرایی. کنشگری و مجازی بودن؛ مصرف و شهروندی؛ نوآوری، تنظیم‌گری و کنترل؛ فرهنگ‌های اینترنت؛ الگوها و نابرابری‌های استفاده از رسانه و اطلاعات؛ جماعت و هویت در فضای الکترونیک، زمان و مکان در زندگی روزمره و فرهنگ جهانی و سیاست‌گذاری فضای مجازی.